Легенда про СМЕРТЬ _ Яготинські легенди


%d1%81%d0%bc

А ви чули легенду про Смерть? Чому вона приходить з косою? Чому вона така змарніла і страшна? Ми боїмося її… А не слід цього робити… 

Ходила старенька шляхами де сходяться землі роками

і мала багато тривоги у краю людської дороги

та так свою косу ізбила, стояла усе і журила.

Де Коваля шукати і як йому сказати?

Побачила хату гарячу, бо стукіт іде по долині,

одначе, бабуня терпляча, бо чується сила понині.

Тож, глянула у двері – душа, як на папері

та справа благородна, усе це так природно!

І оцей погляд жвавий, який же він ласкавий…

Коваль побачив лихо, стоїть і ледве диха…

Та набрався сили вмить, став із Смертю говорить:

“Ти чого прийшла стара? Ти, з косою, як Мара!

Забирай скоріш, давай, тільки з серденьком не грай!

Забираєш батька в діток, у родини – заробіток!”

Слуха все оце старенька, сльози котяться легенько…

“Ти, скажи мені, чому? Що зробила я кому?

%d0%ba%d1%80%d0%b0%d1%81%d0%b8%d0%b2%d0%b0-%d1%81%d0%bc

Я колись була красива, білолиця й говірлива…

Я проводжу душі в рай у чудовий дивний край…

Скільки бачила я горя?! Ви бєтеся за шмат моря!

Так вбиваєте себе, наче ви якесь Цебе!

Всіх проводжу тепер в пекло, то й згоріла, як не смеркло…

Хід до нього в бурянах… моя сукня в репяхах…

Репяхи, осот, будяк… А проходить туди як?

То й взяла косу у Бога, щоб забрать людську тривогу…

І хоч в пекло, хоч у рай! Я кошу дорогу в край…

Ось, візьми і подивися, тільки більше не хрестися!

Не по душу я прийшла, а провідати зайшла…”

Взяв косу Коваль – закляк, мав на лезі переляк,

збив із неї він кістяк, закував неабияк.

Заблистіла, засвистіла аж бабуня посвітліла!

Сльози капають додолу… взяла косу в руку кволу.

“Дякую тобі козаче, маєш вдачу не ледачу!

Людям, серденько, скажи, що кошу я буряни!”

Так від немочі людської намовляєм Смерть собі…

Це є янгол-охоронець, краще щоб було тобі…

Бо ніхто із нас не думав, що потрібно в край іти

тож, Господь її приставив, щоб людину провести…

З повагою, Іринка РозуМій 23 листопада 2016 року

 

 

About jagonenastiblog редакція

Журналіст, письменник.
Опубліковано у Помічено. Додати до закладок постійне посилання.

Залишити відповідь

