Яготинські поети _ “Кохання у вічність: Знесилена птаха…”


%d0%ba%d0%b8%d1%80%d0%b8%d1%87%d0%b5%d0%bd%d0%ba%d0%be-1kyrychenko_raisa1 

Кохання у вічність: знесилена птаха

(світлій пам’яті Раїси Кириченко, завершення трилогії “Кохання у вічність”)

Полетіла б я до тебе, мій журавлику ясний,

бачу, сонце, тебе з неба, орлику мій, весняний!

Обняла б,  тебе, прекрасний, твої слізоньки сушила

та без мене ти _ нещасний, підняла б я твої крила!

Утопила б твоє горе, смуток кинула у море,

цілувала б цілувала… але горлицею стала…

Та злетіти я не можу, дуже холодно мені…

Ти ж беріг лебідку Божу, мої ніжки грів в імлі…

Наді мною, наче, янгол, все любив мене, злітав,

а життєве наше танго злий провісник обірвав…

Прилетіла б я до тебе, сіла на твоїм плечі,

поза моїм дивним страхом пролягли одні мечі…

різали мене, тягали, але голос _ не взяли…

Ти почуєш над степами скільки болю завдали!

Біль й тепер мене стинає, не дає мені летіть,

він на серці витинає і чорнить нестримну мить…

Соловейком защебечу під улюбленим вікном

я про доленьку лелечу, і залишусь твоїм сном…

Але я злетіть не можу… дивно грудоньки стягло…

Я у сні тебе проводжу… каменем в мені лягло…

Ти прийди до мене, любий, розкажи свої жалі,

мій лебедик сивочубий, відлітають журавлі…

Ти зігрій мене руками і сльозами личко вмий,

під березами й вітрами, камінь дивний _ то він мій…

Так любила твої квіти ті, що ти носив мені…

мої пісні _ мої діти у життєвій метушні.

Я, молю за тебе Бога, хату нашу бережу… 

Яка ж люба та дорога?! У сирій землі лежу…

Мальва дивним цвітом сяє і жоржина розцвіла,

але як душа страждає, коли вже між нами мла?!

Бачу все, коханий, любий, тільки… кроку не ступлю…

Мій журавлик сивочубий! Скільки маєм ми жалю?

Упаду на твої груди, упаду уся в сльозах…

Але як піти в нікуди? Та й мене ж замучив страх…

Я чекаю тебе любий, мій весняний, золотий…

в цьому усі мої згуби… дощик теплий і рясний…

   Вперше, мабуть, в житті хочеться писати післямову… Я відчувала, що повинна написати неодмінно про таке величне життя, чисте кохання, про їхню неосяжну доброту до оточуючих…  Подружжя Кириченків кришталеве і начистіше в світі… Таке кохання як в них, буває дуже рідко, не кожному випадає щастя його пізнати. Дасть Бог, хтось прочитає моє творіння, хтось там на Полтавщині згадає  Раїсу Панасівну Кириченко чистою, незрадливою сльозою _ це і буде справжня нагорода для мене, як для поета. А якщо, насмілюся помріяти, прочитають люди ті, які мали тісні стосунки із цим подружжям, які відігравали велику роль у їхній святій справі _ це вже буде  визнанням. Полтавчани! Я вам заздрю, бо ви мали діамант: цінили, любили, розмовляли, слухали та в кінці кінців мали можливість бачити її… А  вклад подружжя Кириченків в українську мову та пісню просто неоціненний, бо вдихали вони нове життя у згасаючі пісні, надавали їм крила! Вони _ гордість нації…

    Передивилася недавно по першому українському каналі (УТ-1) передачу “Надвечіря”  у запису від 14 жовтня 2014 року _ це був вечір памяті чарівної, божественної Берегині _ Раїси Панасівни Кириченко. Я плакала, я не могла втримати сліз, бо венценосні журавлі кохання тепер навіки разом, я неначе це відчула, якимись фібрами своїми. Але, на мить, мені здалося, що цих людей я знаю все своє життя, я _ стороння людина, яка ніколи не мала з ними ніяких стосунків! Я тільки любила і люблю чарівний голос пані Кириченко _  душу і слово самого Господа. Життя взагалі цікава штука, його не обійдеш, не обїдеш, його не переживеш, не переробиш. Вони _ Кириченки, там на небі, звеселяють Господа і чарують його своєю неповторністю. Як дві незгасаючі зорі, а може і, як одна велика і всеосяжна, бо вони _ одне ціле, один організм, який творив пісню і добро на щастя людству…

Розум Оксана, 02 грудня 2016 року

About jagonenastiblog редакція

Журналіст, письменник.
Опубліковано у Яготинські поети про відомих людей. Додати до закладок постійне посилання.

Залишити відповідь

